Ibland är det lätt, ibland är det svårt

Idag är det svårt. Har haft en sjukt lång dag på jobbet och fullt ös hela dagen. Jag vet att om man vill så har man både ork och tid för träning. Men med snålblåst och snö som var mer likt småspik så kan det vara svårt att motivera sig ut på en joggingtur efter en sån här dag. Helt ärligt så är det svårt att motivera sig att ta sig ur soffan alls. Så istället för min planerade löptur så har jag suttit här och grubblat på vad jag egentligen vill med mitt liv, och det kan ju också behövas ibland.
Nu ska jag göra mig en kopp te, packa lite inför helgen och försöka låta bli att gnälla på mig själv för att jag är en latis.

Nu har jag kört 13 veckor med lite mer fokus på styrketräning. Jag hade från början tänkt ungefär åtta veckor, men tiden har gått fort och jag har bara kört på. Men nu känns det som om det börjar bli dags att gå över till mer kondition och uthållighet, och framför allt löpning! Det är ju trots allt bara 20 veckor kvar till maraton, helt sjukt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0