Hej alla mina (typ tre?) läsare

Här har länge varit dött som i graven. Men nu är meningen att min blogg ska återuppstå, precis som Jesus. Fast att det inte är påsk.
Det har hänt en del sen sist kan jag meddela. Jag har börjat rida, till exempel.

Anledningen till att jag ska återuppta mitt bloggande är att min träningsmotivation ligger på ungefär minus fem och jag tänker att om jag bloggar om det så kanske jag på något vis kan lyckas peppa mig själv, och ni får gärna hjälpa till. Har ju ett maraton framför mig som jag vill klara av utan att avlida.

För tillfället ligger träningsnivån på fem pass i veckan, vilket är ganska lagom. Det som inte är så lagom är att ungefär ett av dessa är löpning och typ fem kilometer långt. Det innebär att det tar mig lite drygt åtta veckor att springa ett maraton, och så lång tid tror jag inte att jag kommer få på mig.

Så pepp pepp, nu gäller det att jag tar mig i kragen och rycker upp mig.

Annat nytt är att min gamla tränare och coach Patrick har startat företag med inriktning på träning och prestation (rätta mig om jag har fel), sport performance center. Om ni har ett mål med er träning så kan jag varmt rekommendera att ni vänder er till honom för hjälp. Han är grymt kunnig i ämnet och är bra på att stötta och pusha när det behövs.

Så, återigen. Pepp pepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0