94 nästan 15

Idag tog jag ett pass på 14,7 km. Jag känner mig väldigt nöjd. Det regnade i stort sett hela rundan och sista fyra kilometerna blev jag genomdränkt. Men det är lite skönt på något sätt. Luften blir helt fantastisk och svetten rinner av huden istället för att torka in och blir en sträv beläggning.
Testade lite olika löptekniker och jag tror jag hittat en teknik som funkar för mig och fått in den lite mer naturligt i mitt rörelsemönster. Det kanske inte ser riktigt klogt ut, men det gör inget. Jag känner att jag tar mig framåt utan att slösa massa energi på överflödiga rörelser. Det jag måste bli lite bättre på är mina frånskjut.
Efter gårdagens träningsångest så känns det nu mycket bättre. Jag tog mig ändå knappt 15 km, fick stanna och stretcha två gånger, men ingen kramp, inget ont i knäna och inget skav på fötterna. Fint.

Jag har också testat mina skor om dom håller för vatten (ja det är ju ändå gore-tex) och det gör dom ju. Både vatten och vind och kyla. Tyvärr så svettas jag ju om fötterna en del så dom istället blev blöta av den anledningen, men kalla var dom iaf inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0