Mellis

Jag har svårt för att få ett flyt i min vardag. Jag jobbar, kommer hem och är hungrig, måste äta något, sätter mig ner och slappnar av, och blir så gärna sittande. Egentligen borde jag träna, men när jag väl satt mig så faller tröttheten och latheten på och det är så himla bekvämt att bara sitta kvar. Även om jag två timmar tidigare varit helt inställd på en löparrunda så har jag svårt att ta mig ut.
Idag tänkte jag tanken att Om jag bara kunde ta mig ut när jag fortfarande har energin, innan jag satt mig ner. Sen kom jag på det!
Om jag äter ett mer ordentligt mellis (alltså inte bara frukt som nu) på eftermiddagen runt tre-halv fyra, så kommer jag inte vara jättehungrig vid fem, och då kan jag ge mig ut på en löparrunda direkt efter jobbet. Då är det fortfarande ljust och jag är fortfarande pigg.
Så i kväll har jag (istället för att ge mig ut på en löparrunda som jag kanske borde) googlat på mellanmål. För jag vill ju ha något som är hyffsat hälsosamt och ganska mättande. Gissa vad jag får av min käre vän google? Recept på glassdrinkar, småkakor och muffins! Och keso förstås, urk. Det är inte det jag vill ha.
Så är det någon som har bra tips på mellanmål som inte inehåller fika eller keso så är ni hjärtligt välkomna att dela med er!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Smart du är! Mellanmål is the shiit ;D Men du borde lära dig äta keso. Det är nog absolut det mest mättande hälsosamma jag kan komma på :) Men annars är väl grovt bröd, grönsaker och frukt bra :) Saknar dig!

2011-09-28 @ 08:04:26
URL: http://evelinalantz.blogg.se/?tmp=190635
Postat av: emma

Jag har gillat keso innan men tycker det är vidrigt, och jag tänker inte försöka lära mig äta det bara för att. Bröd äter jag så mycket redan och frukt är inte så mättande.. Men kvarg med äpple och kanel i har jag testad och det är helt okej.

2011-09-29 @ 21:42:49
URL: http://skallepar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0