Lidingöloppet

För er som vill ha en lite mer utförlig rapport kommer en här:

Första sju kilometrarna gick bra, lite svårt att hålla tempot då det var trångt och mycket folk. Vi va ju sista startgruppen också så det var stadigt med folk ungefär hela vägen. Många att springa om hela tiden. Höll ett rätt mysigt tempo, inte för snabbt och oftast inte för långsamt heller.

Vid ungefär åtta km så ropade en tjej Håll till höger åt dom som sprang långsamt, eftersom de som håller lägre tempo eller går ska hålla till höger. Då bestämde jag mig för att hänga på henne för jag tänkte att Henne är det nog lite krut i hon kan få dra en bit. Sen när det började bli lite mer backigt så sackade hon, så då drog jag förbi. Sen hängde jag på en blå gubbe en bit.
Vid sista vätskekontrollen så kände jag att jag började bli riktigt trött, började bli lite yr och benen kändes sega. Men det var bara att fortsätta.
När det var ca två km kvar insåg jag att det var bara två km kvar samtidigt som en tjej i närheten av mig påpekade detta och sa att vi skulle kämpa på. Sagt och gjort. Vi ökade lite både hon och jag och tre tjejer framför, så de sista två km höll jag (och min lilla provisoriska löpargrupp) ett lite högre tempo och jag började känna mig rätt pigg igen, troligtvis eftersom jag visste att det inte var långt kvar.
Sen på upploppet sprang jag som faan. Kom i mål på 1:25:23. Jag kom på 1346e plats :)
Snittade 5:41 min/km (10,54 km/h). Jag är nöjd. Och idag har jag börjat träna inför marathon 14 juli 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0