Soon come

Snart är det dags för vårruset. Jag tror, om det inte blir för mycket köbildning i början, att jag fixar det under 25. Och det känns ju skönt.
Nått som inte är lika skönt är att jag börjat få ont i knäna när jag springer ibland, speciellt häromdagen när jag sprang på asfalt. Det är inte bra alls. Måste helt enkelt börja styrketräna så att jag blir lite stabil och stark runt knäna så jag orkar stabilisera. Men det är så förbaskat trist!
Har fortfarande inte invigt det nya ute-gymmet. Någon som har tips på hur man får styrketräning roligt? I så fall får ni mer än gärna tipsa mig..
Sen måste jag stabiliseringsträna ryggen också. Har under den nya kursen fått fyndet att jag är instabil i ett segment i ryggen, så: tränatränatränaträna. Ryggen har jag faktiskt börjat lite smått för, för jag vill ju inte får mer ont än vad jag har (inte så mycket alltså).
En annan anledning till att jag borde börja styrketräna är att jag är tunn som en speta på armar och ben, och det kan itne vara hälsosamt att va så svag som jag är. Men återigen, det är så tråkigt. Men jag kanske borde ge det en chans, ge utegymmet en omgång och hoppas på att jag gillar det, gå in med inställningen att det är sjukt roligt och att jag ska bli biff över sommaren? Bah, synd att jag inte har lite motivation på lager som jag kunde plocka fram...

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja rekommenderar Bodypump för att få rolig styrketräning! :D Men utegym låter inte fel det heller.. men håller med dig att kondition är roligare :D

2011-05-14 @ 09:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0