Tyngdlyftar-Emma?

Idag va jag på fina utgymmet igen och tränade. När jag hade tränat färdigt kom en kille fram till mig och frågade om jag pluggar till sjukgymnast. Huh? tänkte jag, hur f*n vet han det? Men sen insåg jag att jag hade min sjukgynaststudenterna-tröja på mig. Hna hade sökt in till linköping och karolinska i höst sa han. Jahopp, tänkte jag, kul för honom som har tre roliga år framför sig.
Sen frågade han om jag håller på med tyngdlyftning?? Huh?? Tänkte jag. Hna tyckte det såg ut så på min taktik i axelpressen. Synd, tänkte jag, jag trodde han tyckte jag såg biff ut. Taktiken grundar sig i att jag är för svag för att pressa upp stocken med bara axlarna, så jag måste ta hjälp av hela kroppen.. Sorgligt men sant.
Men han gav mig iaf cred för min taktik och sa att det såg riktigt bra ut, och det är ju alltid kul att höra när man inte ser ut som en pajas i gymmet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0