Done

Nu är det gjort, och det blev inte alls som jag hadt tänkt, om jag nu hade tänkt något. Började med att vi kom till tävlingen (efter viss sightseein a la Hristo) och en av de som håller i tävlingen säger till mig "Men du är ju inte så stor" samtidigt som han gestikulerar och visar som om han trodde jag skulle va två måter lång och en meter bred. Jag fattade ingenting.
Sen visade det sig att det var bara jag och en tjej till med i tävlingen, så hon fick välja om hon ville gå upp en viktklass och köra mot mig, vilket hon valde att göra. Så yes! En match iaf, tänkte jag och blev skitnöjd. Och sen skitnervös. Och sen skittaggad, och sen nervös igen och så pendlade jag mellan supertaggad och dödsångest fram tills matchstart.

Sen blev det det sjukaste. Jag körde en rond, en väldigt jämn rond. Vi båda pucklade på varandra rejält, andra tjejen fick näsblod (hör och häpna, det var inte jag som blödde för en gång skull). Hon sparkade och knäade, jag slog och slog och slog. Satte ett riktigt fint knä i magen på henne och något slag som jag minns också, annars vet jag inte riktigt, vevade nog en himla massa tror jag. Men jag är nöjd med min insats. Och efter rondvilan så kommer domaren och säger att vi inte får köra (eftersom kampsportskomessionen sa nej) eftersom vi inte var i samma viktklass, och att matchen är ogiltig. Så, det blev ingen andra rond, ingen medalj, ingen anaing om hur det gick. Synd. Men jag fi k iaf gå upp och köra en rond, och jag är så jäkla nöjd över att jag gjrot dethär. Frågan är bara när jag ska få min medalj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0