15 km

I fredags gjorde vi vår första 15km-tur. Det gick rätt bra. Kom i mål på 1:24:22, vilket jag tycker är en rätt grym tid för att vara första gången man springer 1,5 mil. Höll ett rätt gött tempo hela vägen, vätskepaus efter 10 km. Efter 7 km kände jag att benen började segna, och det började gå tyngre, men pallade ändå med alla 15.

Valde vila igår eftersom jag inte kände att jag hann träna och eftersom jag hade ont i ena knät efter fredagen och tänkte att det nog vore bra att låta det va lite och inte pressa på så det blir något allvarligt. Idag blir det nog också vila, men av en helt annan anledning ;)
Har alltså inte kört mitt träningsprogram denna vecka. Men det känns som om det inte gör så mycket. Har så mycket annat som ska hinnas med och som går före just nu. Skola, vänner och examensfester. Känns som att jag får passa på att hänga med kompisarna nu när jag har dem nära.

Over'n out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0