55 dagar kvar, träningsvärk

Ujuj, igår körde vi anaerob träning. Eller rättare sagt, jag körde anaerob träning, Patrick (coach) höll mittsarna och Maria höll koll på tiden. Anaerob är grym träning, det är jobbigt och man vill bara skrika för att det är segt på slutet, och dagen efter får man sköööön träningsvärk.
Och för att spä på träningvärken lite så körde vi idag ett MAQ-pass. Det är typ funktionell styrketräning. Väldigt kul, väldgit jobbigt. Och för mina redan trötta muskler så var det helt enkelt 80 minuters plåga. Men oj så skönt det är när man jobbar ordentligt med kroppen! Nu är jag lite lagom mör. Ska lägga mig i ett varmt solarie i eftermiddag och öva på att slappna av, pigga upp min hud (sjukt bra för mina eksem) och skämma bort migsjälv lite. Multitasking tror jag det heter ;)

Sen ska jag kolla upp lite avslappningstekning också. Måste lära mig slappna av när jag kör fight, så inte axlarna sitter uppe vid öronen och så att jag jobbar med hela kroppen i mina tekniker, inte bara ett ben eller en arm. Måste sänka min tyngdpunkt och lära mig slappna av så att jag blir stark och stabil.

Sviter efter gårdagens träning, jag har typ vekaste knogarna i hela sverige, kan kappt slå innna det går hål på dem. Men jag läker fort, som tur är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0