Vecka 2

Vecka två på praktiken har börjat, och faktiskt inte så illa som vecka ett. Inte illa alls faktiskt, det börjar bli riktigt roligt :) Jag börjar känna att jag kan, eller att jag åtminstone har lite koll. Börjar känna mig rätt bekväm i att ta anamnes, skriva journal och göra små undersökningar på patienterna. Jag kan fortfarande långt ifrån allt, men jag kan mycket mer än ingenting. Jag börjar få lite hopp om att jag en dag kommer bli en ganska bra sjukgymnast.

I helgen hade jag andra delen av massageutbildningen; troggepunktsbehandling. Roligt och fascinerande att småsmå muskelspänningar kan ge värk på en helt annan del av kroppen. Men det va tufft att gå från första praktikveckan, direkt efter seminartiet börja på massageutbilningen som höll på fre-sön för att sen gå upp och jobba idag igen.
Men jag är väl en viking, klarar allt. Och jag är ju trots allt bara snart 23, ung och pig och orkar med fullt ös. Och på torsdag är jag ju ändå ledig så att jag kan plugga inför tentan som är på fredag.

Jag vaccierade mig för TBC för ett tag sedan, inför min praktik. Nu har jag en gulaktig liten böld på axeln. Ser ut som någon form av alieningrepp. Jag väntar bara på att det ska bli riktigt geggigt ock äckligt, men det kommer nog om några dagar, då ska jag lägga upp bilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0