Copingstrategi?

Tentaplugg hela denhär veckan. Med ångesten och stressen över att inte kunna tillräckligt kommer sömbrist och ännu mer stress. Satsar på att koffeinkicka igång hjärnan nu, annars orkar jag inte. Paus en gång i timmen, annar lär man sig inget. Skippa karaten ikväll och plugga istället? Hm, tror inte det är värt det, för då kanske jag inte kan sova nästa natt heller, och inte natten efter det. Och sen är det kört.

Läser om coopingstrategier, undra vad jag har för nån. Problemfokuserad kanske; Agerar för att bli kvitt problemet. Mja, kanske det. Inte vet jag.
Som tur är så är jag ingen typisk typ A personlighet, så jag stressar inte upp mig så mycket över småsaker. Visst är jag stressad nu, men inte så jag bryter ihop. Och om jag nu skulle göra det så är det bara att komma igen.
Jag tar ju paus iaf, jag bloggar i lugn och ro, kolla facebook, andas. Sen är det dags igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0