Kan privatpersoner gå i konkurs?

I så fall håller jag på att göra det, igen.
Imon kommer pengarna och jag har räknat lite på nästkommandes månads fasta avgifter oh insett det igen, jag ligger väldigt risigt till.
Det är hyra, böcker, telefonräkning och mat som ska betalas. Och sen är pengarna slut nästan. Plus att jag måste köpa nya byxor eftersom att mina två favvorjeans brustit, och mina favvomjukisar knappt hänger ihop.
Så ja, livet om student, det är fattigt. Och det kommer nog att vara fattigt ett bra tag till.

Men, om jag klarade denna månadens ekonomiska kris så klarar jag nästa. Så fattig som jag varit nu har jag inte varit på länge. Innan åt jag gröt för att det är smidigt och hyffsat gott, nu äter jag det för att jag helt enkelt inte har råd med annat. Och tack och lov för att jag i början av förra studiebidraget var smart nog att göra matlådor och stoppa i frysen, så jag åtminstone får varva gröten med soppa och hirshbiffar.

Men å andra sidan får jag skylla migsjälv lite också för jag har inte ens sökt bostadsbidrag, vilket jag ska göra nu.

Men imon får jag pengar, och då är det införskaffning av byxor som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0