Dagen

Började dagen med att gå upp vid sju, käka mysfrukost, gå hem och lägga mig och sova på soffan. Sen var den meningen att jag skulle råplugga hela dagen. Det gick inget vidare. Mycket tankar som far runt. Ringde mamma, ingen hemma. Skulle plugga igen, ännu mer tankar, rastlöshet, ringde mamam igen. Ingen hemma. Fortsatte med försöket till att plugga, ringde mamma, samma sak. Upptäckte att jag är i stort sätt pank.
Ringde mammas mobil istället, hade börjat fundera på om något hänt. Hon och far va hos bror. Hon berättade att mina bröder gillar skvaller, de hade båda kommit till mamsen och berättat om lillasyster. Och jag som trodde att tjejer var den mest skvallrande människosorten, jag hade fel. Iaf i min familj.
Fortsatt försök till plugg, det gick lite bättre, men fortfarande dåligt. Dumma hjärna/hjärta som ska grubbla så mycket. Kokar kaffe, kanske skulle det få fart på de små grå. Nej, fortfarande grubbel och halvtaskigt pluggande.
Jag ger upp, tar en dusch istället.

Nu är himmelen blå igen. Och min lägenhet badar i sol. Mina fönster är skitiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0