Utveckling

Idag har vi läst om utveckling i skolan. Hur människor utvecklas. Om olika teorier och några enstaka människors tankar om utveckling och stadier och grejer. Och vi människor bara älskar att kategorisera, dela upp och generaliser det mesta. Till och med psyket. Tillochmed utveckling. När jag tänker på utveckling så tänker jag det som en våg som kommer längre och längre in mot strand. Inte som någon trappa som man måste kämpa sig uppför. Min utveckling flyter iaf på som en våg, jag utvecklas hela tiden, även om jag själv kanske inte märker det alltid, även om inte andra märker det alltid. Men utvecklas, det gör man ändå. Jag är troligtvis inte samma människa som jag var igår. Även om skilladen är i stort sett omärkbar så är det nog något i mig som ändras, utvecklas. Och många bäckar små..

Jag kan också medddela er alla att det är 15 (inte 13) dagar tills jag ska på loke-konsert. Galet så kul det ska bli :D
Men det är också 8 dagar tills jag har tenta. Men för en gångs skull så har jag inte börjat få panik över det. För genom denna kursen har jag varit mogen och ansvarsfull och pluggat lite varje dag (nästan). Så jag behöver inte ha panik över att jag inte kan någonting. det är bra. Ett stort steg i min utveckling ^^

Det är också bara 16 dagar tills jag ska åka hem till vetlanda. Till min bror och min Evelina. Och till min mamma oh pappa. Längtar verkligen hem, eller bort eller vad det nu blir. Inte bort tror jag, för bort kan ju innebära bort vartsomhelst, men det är ju bara bort till vetlanda jag vill.

Och snart kommer Olivia till mig med. Det är mycket som händer nu. Och efter det kanske min andra bror kommer. :D

Nu ska jag diska och sen plugga och jonglera lite (jag håller på att lära mig jonglera!! :D)

Kommentarer
Postat av: jonas

Vad är Loke?

2009-02-06 @ 10:29:24
URL: http://ohmsweetohm.blogg.se/
Postat av: jonas

Vad är Loke?

2009-02-06 @ 10:30:54
URL: http://ohmsweetohm.blogg.se/
Postat av: LasseN

Underbar tanke! "utveckling är som en våg som kommer längre och längre in mot stranden" Den tanken ska bli min huvudtanke under denna helg. Tack för det

2009-02-06 @ 10:33:38
URL: http://www.hulugard.se
Postat av: Emma

Men jonas! har du missar Loke?? Sjitt, jag ska dela med mig när vi hörs.

Tack för kommentaren lasse :)

2009-02-07 @ 11:36:06
URL: http://skallepar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0