Skadan.

Japp, nu har det hänt, jag tyckte det va på tiden. Jag skadade mig karaten.
Visserligen har man väl haft lite bulor och blåmärken, men nu jäklar. Just när allt va som bäst. Då klantade jag mig och föstörde handen. Trodde jag.
Men efter Sjukhusbesök och röntgen visade det sig att jag va hel. Inga krossade knogar, inga brutna fingrar. Bara lite svullet och ajaj.
Men så länge inget är förstört så gör det inget, för så kan jag fortsätta jonglera (imon när det onda gått ner lite), och jag kan fortsätta träna karate, diska, knäppa byxorna, bädda sängen.
Först när jag hade svinont så tänkte jag att, äsch, det gör nog itne så mycket, det är ju brar två fingrar. Men jo, det gör mycket. Utan pek och långfingret kan man inte göra speiellt mycket. Men nu kan jag göra allt nästan, bara att det gör ont. Men det skulle gå över på två-tre dagar sa läkaren. Så inget är förstört, allt är bra!
Och återigen så tycker jag att jag har det så himla bra. Det är tur att det händer lite jävelskap ibland så man uppskattar allt det andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0