det bruna kletet

För sjuttielfte gången (eller mer) bloggar jag om mat. Och idag gäller det jordnötssmör, nästan lika bra uppfinning som gaffeltrucken.
Detta bruna klet smakar fantastiskt på pannkakor, på knäckebröd, på kyckling, i sås, i dip, helt självt och massa mera. Jag tror man kan ha det på i princip allt, och det blir gott (inte på bajs kanske, men det är ju inte gott utan jordnötssmör heller.. Fast iofs så blir det nog godare med jordnötssmör än utan, men detta är inte ett faktum jag tänker undersöka).
Men jag tror det är apnyttigt också.. säkert kanske.. vi kan ju säga det.. någon som vet?

Annat spännande att blogga om idag är att olivia kommer till mig imon. Fantastiskt roligt! Saknar henne så.. Plus att det är sensation på kåren på lördag!

Och idag är jag skitglad för (tro det eller ej) men vädret i västerås är underbart! blå himmel och plusgrader :D

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är övertygad om att jordnötsmör är en bättre uppfinning än gaffeltrucken :P Puss puss

2009-03-01 @ 13:24:45
Postat av: jonas

du är ju sämre än jag på att uppdatera din blogg... kolla in skivan Långa Nätter med Melissa Horn!!! hon vi spelade lite hemma hos erik om du minns det...

2009-03-02 @ 13:06:36
URL: http://ohmsweetohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0