pappadag

Idag ska får jag och Gizmo h lite pappa-hund dag. Jag är oficiellt utnämnd till gizmos pappa och sandra är sjuk idag, så jag tar den lile rackarn på promenad när jag kom hem, och lite senare också. Iofs så brukar jag ta honom på promenad, men då brukar sandra oftst va med.

En till bra låt av loke:

urusel vals.
Ställ inga frågor om kärlek inatt
jag har innga svar eller livlinor kvar.
Jag har bara två spruckna glas och ett blödande skratt.
Det har slutat igen som det gör nästan jämt.
Jag är naken och full jag har fallit omkull
som en felkonstruktion, som en clown som ett uruselt skämt.

vad gör du här? hur kom du hit?
Du föll för en smickrares usla invit.
och en klagande vals ur en sönderrökt hals
och du vet ju att du inte älskar mig alls

men inatt, inatt, just nu
är det bara, jag och du,
just nu

osv.
-----------------------------

Sitter och dricker frukostkaffe. eller frukost åt jag för två timmar sen.. men ändå.
Säga vad man vill, det är skitjobbigt att gå upp vid sex för att ge sig ut i kylan på promenad, men faan vad skönt det är att bara kunna sitta och ta det lugnt och städa rummet och huvudet på morgonen när ma kommit hem sen. och det är jäkligt skönt och uppfriskande att promenera på morgonen också.

Hoppas min lilla sandra blir frisk snart så vi kan köpa friskiskort. Vi ska börja träna på friskis&vettis:D Detls för att det är jäkligt billigt att träna där och dels för att det är precis det sortens träning jag behöver nu..  Dom håller på att bygga en ny lokal i Rocklunda, som inte ligger alls långt härifrån, det blir smidigt att gå ner på gymmet sen när den blir klar.

ridningen som jag tänktejag skulle börja på verkar inte bli något av.. tyvärr, inte denna terminen iaf. Men jag får väl göra ett nytt försök nästa termisn istället.

puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0