dagens lärdomar

okej. idag har jag lärt mig två saker.
den första är yoga i grupp inte är något för mig. Visst var det mysigt och avspännande, men nej, jag får prestationskrav när jag inte är lika vig som alla andra och inte andas lika fort. Yoga ter sig bäst i ensamhet.

Det andr jag lärt mig idag är att tre träningspass per dag är för mycket. Jag får nog faktiskt låta bli att slåss med svärd idag, för jag hinner helt enkelt inte. kom hem för typ 10 min sen, och svärdslagninge börjar åtta. Jag får helt enkelt spara det och vara med någon annan gång.

Men, för att svara på jespers fråga om denna speciella kampsport (slåss med svärd) så heter tekniken svärdsslagning, och det är en kampsport från den tiden då man slogs med svärd. Kommer troligtvis från de hedniska vikingarna som slogs med svärd. Tekniken bygger på ett enkelt motto, slå så hårt du kan med svärdet så att killen du slår på dör.
Nej helt allvarligt jesper, Jag vet faktiskt inte. Jag testade i lördags, och det va kul, mer efterforskning har jag inte gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0