Gerd och fröken Gedda

Idag har jag haft en föreläsare som heter någontåing-någonting Gedda! Namnet va roliare än föreläsningen. Det handlade om forskningsetik, som säkrtligen kan vara väldigt intressant, om mn får diksutera ämnet.
Jag har alltid fått för mig att om man ska ha lektion om etik, så handlar det om att diskutera och reda ut etiska problem. Men icke! En halv dag till att lyssna när någon berättar om etiska regler. Kul.
Visserligen va Geddan typ professor i etik, men det gjorde inte saken roligare. Och inte mer lätt att komma ihåg.
 
Jag hoppades på lite stöd fråg Gerd till tentan på fredag (om nu någon missat att jag har min första tenta då, så har jag det), men vad händer då? Jo blackboard slutar funka, så hon kan troligtvis varken läsa eller svara på det mejl jag sände henne. Och om hon nu kan det, så kan jag ändå inte läsa det.. Känns inte som världens mest roliga grej.

Men det är väl bara att plugga vidare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0