även havregrynsgröt kan va lyxigt ibland

Som student så lever man väldigt fattigt. Och då är det bra att äta havregrynsgröt typ fyra gånger i veckan, det gör jag.

Efter att ha levt på havregrynsgröt med äppelmos och kanel sen jag flyttade hit så börjar det kännas en liten aning tråkigt med gröt.
MEN!
Idag var det riktigt lyxigt för jag hade lingonsylt!! Fattar ni hur gott det va??? Kändes som den pefekta fredagslunchen med havregrynsgröt och två mjuka mackor (en med majonäs och ost och en med räkost och ost (ewwes tips som jag lärde mig på vår picknick i somras <3)). Det va så himla najs. Tänk att lingonsylt och mjukt bröd kan göra en så lycklig. Som student gäller det att va glad för det lilla och billiga.

Ikväll blir det idolkväll och tacos med Karin, Lollo och Ingrid från klassen. myspys.

Min fruga är förresten i Umeå/Norge tills måndag, saknar henne och gizmo blå väldans myket..

Och ida, väldigt skönt att det iaf är någon där hemma som älskar snön också!! Vi måste åka pulka när jag kommer hem till jul!!

Pussar på er alla

Kommentarer
Postat av: Tony

Haha! Ännu en annan som uppskattar valsat havre! Havregryn kan avnjutas i olika former och vill man variera så finns det råggröt och gröt på boveteflingor (dock en aning dyrare). Min grötfavorit är följande: Havregrynsgröt med två knäckta ägg i under kokningen, detta serveras med A-fil på :) Annars kan man alltid mosa valnötter och bomba gröten med, krispar dödsskönt till A-filen.

Tjosvejs!

2008-11-09 @ 22:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0