Mja

Idag har inte hänt så ofantligt mycket, om det är bra eller dåligt får ni gissa själva.
Har haft lektion, handlat mat, ätit och pluggat. Ikväll väntar lite städning, tvättning, ätning och Idolning med karin.
Låter som en mitemellandag. Men. Känns skönt att ha tidtill att plugga idag, och jag upptäckte nyss att jag kan mer än jag tror om jag tänker efter. har koll på ligament och ben i nedre extremitet (benen) iaf. Så det är ju bara resten kvar.. Iofs så är det väääälldigt mycke kvar. Men det gör inget, jag kan mer än jag trodde och det är ju skönt.

En sak som va kul/ pinsam i skolan idag. Vi hade en gästföreläsare eftersom vår lärare är sjukskriven. När han berättade om hur en muskelkontraktion gick till och jag och karin var allmänt sega och trötta och längtade efter kafferast (eller jag gjorde det åtminstone, krin dricker ju inte kaffe) så sa han helt utan förvaning "TJOFS,  så åker dom in där".
Och jag och karin som har en aning connected mind och skattar åt konstiga saker började ju narturligtvis skatta ytterst mycket, och när man inte får skratta, så skrattar man ännu mer.. Til sist frågade han oss om vi satt och höll på att dö där i mitten. Karin svarade ärligt och skrattande "ja" och torkade en tår ur ögonvrån.
Då, frågade han om han va som bommul eller som en sputspets för oss, och eftersom att vi fattade det roliga i denna fråga, så skattade vi naturligtvis lite till, och reste av klassen förstod nog inte riktigt komiken i det hela, men sympatiskrattade lite ändå.
Det var kul, och gjorde hela dagen. Men stackars föreläsaren förstod nog inte riktigt. Men jag sa att han va duktig och som bomull.

nu ska jag plugga igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0