digestive, uppföljning

Eftersom att jag rastlöst går och väntar på mitt tentaresultat, eller jag sitter, men iaf, så måste jag försätta min hajpade hjärna med något. Inte plugg, det är inte lönt. Så eftersom att mat och träning är mitt liv, och eftersom att jag ska träna ikväll, så återstår mat. Och efter att ha ätit (gröt igen) så kom jag på att jag fortfarande inte googlat på om digestive är bra för matsmältningen, så är just denna dag ett ypperligt utvalt tillfälle för denna specifika sysselsättning.

Jag hittar ingen fantastikst bra sida med informtion om detta som jag kan hänvisa till. Men min generella uppfattning om ämnet är att digestivekex är galet onytttigt, men uppskattat av stora delar den svenska bloggeliten.

SÅ, vidare funderingar jag har idag är vad blogg kommer ifrån. Visst måste det ju heta något, men varför just blogg. Tänk första bloggen, eller officiella internetdagboken. Jag tror inte att personen som skrev satt och funderade på vad den höll på med och sen hux flux bara "Men jag bloggar ju!! det är ju i min nya blogg jag skriver i såklart!!" Näe, det är orimligt.


Kommentarer
Postat av: Em

En lite halvtråkig gissning. Blogg är det svenska ordet för det engelska ordet blog. Och Blog är en dataförkortning för Web Log... Det borde kunna vara så, tycker det verkar rimligt iaf.

2008-11-17 @ 22:20:34
URL: http://delaem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0