brinna, bli bränd, glöda igen

(egetligen en boktitel, men passar mig väligt bra just nu)

Emma är en person som inte gör något lite halvt. Jag har gått på helfart länge nu, och till sist så orkar man inte mer.
Totalt breakdown förra veckan, dåligt med sömn, inte ork till någonting. Bara oro över allt jag väntar på att få resultat på. Mitt PM, tentan, duggan imon. har kännts som om ingenting gått bra.

Men, glöda igen finns ju också med. fick tillbaka mitt PM, med ett fetstilat godkänt på. En sak att oroa sig för ur världen. Trotsade samvetet och förkylningen och for iväg på karate (nej jag vet att det inte är bra att träna när man är förkyld, men jag behövde komma ut från mitt bo och tänka på annat). Karaten gick hur bra som hellst, fick mycket bra hjälp och bra tips och det känndes som om jag lärde mig riktigt mycket. Och så fick jag höra att jag är väldigt duktig för att vara nybörjare. Och dessa små plus ger mig ork och styrka att åtminstone försöka lära mig lite mer tills duggan imon.. Och det är ju inte hela världen om jag inte klarar den, för den är ju inte betygsgrundande eller något. Men den är bra motivation till att plugga.

Och glöden gör att allt ser lite ljusare ut. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0