Grattis alla morar

Idag är det alla morars dag. Min mammi ska få räkmacka(som jag ska göra) och tårta(som jag har gjort halva).  sen ska hon få en hemlis ockå egentligen.
Men är det inte lite stört att man va tvungen att införa en speiell dag för att mammor skulle känna sig lite uppskattade. tänk vad hemskt det måste varit innan morsdag fanns, då blev dom inte ens uppskattade en dag om året!! fast då kanske dom blev uppskattade varje dag istället... i så fall är morsdag ett jäkligt dumt påfund.. för då missar dom ju 364 (365 om det är skottår) dagar med uppskattning bara för att någon ville införa en dag.. stört.
Men jag uppskattar min mamma varje dag(nästan). Fast jag är väl lite dålig på att visa det.. jag är nog rätt dålig överlag på att visa att jag uppskattar mäniskor.

Men jag uppskattar mäniskor, det lovar jag. dom flesta iaf. För man kan inte uppskatta alla, bara visa dem respekt. Men jag uppskattar iaf alla mina vänner (ta åt er, för jag älskar er verkligen,). Det är nog inte så ofta jag berättar det för dom, borde kanske börja med det.. för det är viktigt för människor att känna sig uppskattade, det är viktigt för mig också.
Fast även om man inte säger till människor att man uppskattar dem så kan man ju visa det ändå.. för man pratar ju trots allt till 80% med kroppen.. och det är ganska mycket.. men ibland räknas kanske orden mer.. ibland lyssnar man hellre på det man hör än på det man ser. det är knäppt, jag ska börja lyssna på människors kroppsspråk mer istället, mer medvetet.

nu ska jag plugga lite till, skriva sammanfattning, se är jag typ klart med första utskicket.. bara en intervju som inte kommit in än.. hoppas den kommer tidigt imon så jag hinner sammanfatta den innan jag ska lämna in den.

puss och hej älsklingar.


 
detta är evigheter sen, jag och min älskade olivia. vi va små då.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0