still nothing, nothing at all.

Jag har fortfarande inte hittat mitt halsband, trots att jag letat exakt överallt tror jag. Tack för tipen Karin:D men jag behöver fler tips, eller någon som är synsk.

Today is a verry rainy day. But it's freaking mysigt. Jag vet inte vad det är med mig, men jag totalälskar regn. Förutom när jag ska kolla på fotboll och cykla, utomhus, då är det inte så mysigt. Och desvärre är det de aktiviteter som står på dagen schema, men jag tror jag avvaktar och inväntar ett samtal från fröken Lantz och ser hur det går. Tills dess hade jag tänkt duscha, göra kaffe och sitta på altanen och lyssna på vinden.
När jag gör det så känns det verkligen att min tid är min, och den är värd varenda andetag. Vet ni att det blir alldeles tyst samtidigt som det blir väligt mycket ljud när det regnar. De ljud som frösvinner är de jobbiga som alltid, alltid, hörs. Det man hör är regnet och vinden, lyssna på det någon gång. Det är så fruktasnvärt lugnande och så himla skönt.
Jag tror jag ska till och sy lite samtidigt som jag sitter ute, det är skönt att ha något att lägga tankarna på, så man slipper alltdetdär andra som gärna tar plats.

Det låter som om jag är 54 år och nyskild när jag läser dethär för migsjälv. Men det är okej, jag kan vara vuxen, det är på tiden. det är ju trots allt bara en månad och en dag tills jag är 21. Jävla kärring jag börjar bli. Men vet ni vad, det stör mig inte längre, this is me, jag får helt enkelt leva med det.

Förresten, jag tror jag ska skriva en bok, det skulle va kul. En självbiografi. Mitt liv i lite finare ord och mer färg.  Vad tror ni om det?


trevlig eftermiddag.
puss o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0