Halsfluss och avbruten semster :(

I måndags gav jag och ida oss iväg på vår roddtripp, cyklade typ åtta mil i måndags, till Lasse :D Så himla roligt att träffa honom igen, det är längesen nu.. Snälla som dom är på hulu gård så fick vi sova inne efter åskovädret, det va inte helt fel. På vägen dit stannade vi och badade och lite, riktiga mördarbackar i de småländska skogarna ska jag säga. Ska ni på cykelsemeter, cykla aldrig i Småland då..

tisdag morgon fortsatte vi mot vrigstad och alseda för att sedan komma fram till Oskarshamn. Då va vi måttligt trötta i benen kan jag säga, men vi klarade det galant!

Onsdagen spenderade vi förmiddagen i Oskarshamn och sedan på färgan till öland, väl framme där tog vi oss till borgholm och letadet camping typ överallt, till sist fick vi bo på en camping i köpingsvik som jag inte kommer ihåg vad den hette, men det var bra iaf.

Idag cyklade vi in till Borghlm, drack kaffe, och cyklade till sjukhuste, för jag har haft sjukt ont i halsen det senaste. I väntan på läkartiden så gick vi på "stan" lite i borgholm, mysigt, men varmt.
När jag väl varit hos läkare så visade det sig att jag hade halsfluss och nästa 40 graders feber, så det var bara att köpa  pencillin, ringa till pappa så han fick köra och hämta oss, och packa ihop våra saker.

Booring. Så jäkla surt, att när vi väl tagit oss till öland så kunde vi inte stanna där. Och vi som skulle på Ölands djurpark och pirate island och allt. Näsan så att jag kunde lura med Ida till Eketorps borg :P Menmen, inte mycket att göra åt, vi får väl åka dit en annan gång..

Så det var det, där var den halva semestern.. Men vi hade rätt kul ändå..

Hoppas jag blir piggare till nästa vecka då jag ska flytta och allt. Men det blir jag nog.

puss och hej och krya på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0