Jag förstår inte..

..alla dessa massutskick till världen med gott nytt år önskningar. Tänk om någon som man verkligen inte alls tycker om skulle läsa ens gottnyttårhälsning och ta åt dig. Det kanske inte alls är meningen, som om jag skulle skriva "gott nytt år till er alla" och Gerd skulle läsa det. Jag önskar ju inte henne ett gott nytt år. Jag önskar henne faktist ett riktigt långtråkigt år, helt utan spänning i tillvaron. Hon har fått oss att lida under en längre period av detta året, så nu tycker jag det är dags att hon vantrivs lite. Eller nä, inte vantrivs. Men att hon har tråkigt iaf.

I och för sig så önskar jag ju att de flesta i min närhet får ett helt fantastiskt år, men inte alla. Men jag tror att de som jag tycker om och önskar ett bra år vet om att jag tycker om dom. Så dessa personer får helt enkelt ta åt sig nu: Jag önskar er ett fantastikt gott och underbart nytt år! Och vet ni inte att jag tycker om er så får ni säga till så jag blir bättre på att visa det.

Och nu gjorde jag precis som alla andra, ett meddelande öppet för hela värdlen, för det är smidigt. För att det ska gå så lätt som möjligt och för att jag ska behöva lägga så lite energi och tid på det som möjligt. För att ringa alla människor jag tycker om skulle ta aldeles för mycket av min dyrbara tid och vara alltför kostsamt.
Det är hemskt. Nästa år ska jag börja ringa folk istället.

Trevlig afton på er!
(och här kom ett till massutskick, men det bjuder jag på)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0