2 december

Grå dag.
20 dagar kvar.

Ska snart ner på stan en runda.
Jag måste berätta om skatteåterbäringen. I Lördags hittade jag en femtiolapp på gatan. Igår hittade jag en tjuga. 70 spänn på tre dagar. Jag måste ha bra karma eller något.
Gud måste tycka bra om mig just nu, eller så vet han att jag har lite fattigt med pengar.. eller så har jag helt enkelt gjort något bra för att förjän det (därav den bra karman), eller så har jag bara tur.
Men detdär med tur kan vi nog glömma, för sånt förekommer inte i västerås. Så något bra måste jag ha gjort.
Men, på det hela taget så har jag snart tjänat ihop pengar til Trix förställning nästa onsdag, det kostar 80 för studenter.
Ibland har man det bra..

Men tänk om personen i fråga som tappat perngarna behöver dom mer än jag.. då är det ju väldigt fel. Men det kan ju jag egentligen inte rå för.. för jag kan ju inte springa och fråga varenda västeråsperson om de tappat perngar.. elllerhur?

Gradering i karaten den 18e! det är bestämmt. Shit.. börjar bli lite nervig..


--------------------------------------------------
6 timmar, 9 minuter senare
MIN CHOKLADKALENDER

Som tradition lyder så fick jag i år en chokladkalender av min käre mor och far lagom till jul. MEN, jag tror att årets upplaga är en tysk b-version av dess föregångare. FÖR, den lilla bild som finns på insidan av luckan och bakom själva chokladbitsplatsen stämmer inte överrrens med chokladbitens motiv. Och det är inte heller den vanliga chokladkalenderschokladen som smakar söt mjölkchoklad, utan den smakar lite av något annat, är inte säker på vad.

Men det gör inget, för det är trots allt en chokladkalender, och jag blir glad och kan fnissa lite åt att det är olika motiv på chokladen och bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0